19 Nisan 2024 Cum

Kurtulmuş’tan Akkuş İçin Projelerini Açıklamalarını Bekliyoruz. Ünye 7 Proje Akkuş’a 3 Proje düşünülüyor

Kurtulmuş'tan Akkuş İçin Projelerini Açıklamalarını Bekliyoruz.

Ünye 7 Proje Akkuş'a 3 Proje düşünülüyor.

Ünye için 7 Proje açıklayan

Numan KURTULMUŞ;

Akkuş için 3 proje dile getirdi

1. Ünye-Akkuş-Niksar yolunun yapılacağını,

2. Akkuş'a Açık Cezaevi Yapılacağını,

3. Akkuş İlçesi İle Mesudiye İlçeleri arasında yaylarda Teleferik kurulacağını  açıklıyor.

Bunlar dışında Akkuş İçin başka da Duyulur, Görülür yada bilenen bir projeden söz edilmemektedir.

Yukarıda açıklanan projeler dışında; Akkuş'un ihtiyaç duyduğu diğer hizmetleri şunlardır.

1. Ünye-Akkuş-Niksar yolunun bölünmüş yol olarak yapılması

2. Acilen yeni bir en az 100 Yataklı Devlet Hastanesi Yapılmasına ihtiyaç vardır.

3. Acilen en az 2 yada 3 adet Meslek lisesi-Endüstri Meslek Lisesi-Sağlık Lisesi-Fen Lisesi-Turizm Meslek Lisesi-Tarım Lisesi gibi bir çok değişik alanlarda liselerin çok acilen hizmete açılmasını istiyoruz.

4. Açık Ceza Evinin inşaatına acilen başlanmasını istiyoruz.

5. Argan dağına yada ilçenin bir çok doğal güzellikleri olan bölgelerine acilen turizm yatırımı yapılması gerekmektedir.

6. Akpınar, Salman, Seferli, Çayırlan ve Kızılelma'ya acilen öğrenci yurtları yapılması gerekmektedir.

7. Akkuş İlçesine Doğalgaz Gelmesi için çalışmaların başlamasını beklemekteyiz.

Ünye İlçesine 7 Proje

Ünye Cumhuriyet Meydanı’nda Ak Parti Ünye İlçe Teşkilatı tarafından düzenlenen “Hedef 5’te 5 Mitingi”nde Ünyelilerle bir araya gelen Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Ordu ve Ünye ile ilgili projelerini sıraladı.

Ordu’nun 5 mega projesini Ünyelilerle paylaşan Kurtulmuş, Ünye için Organize Sanayi Bölgesi (OSB), Ünye Devlet Hastanesi, Akkuş Niksar Yolu, Ünye Kültür Sarayı, Ünye Küçük Sanayi Sitesi Kentsel Dönüşüm, Tabakhane Deresi ve Ünye’de üniversiteye tahsisli arazide 2 fakülte inşası olmak üzere 7 önemli çalışmaya ilişkin açıklama yaptı.

Ünye OSB’yle ilgili Sanayi Bakanı ile görüştüğünü açıklayan Kurtulmuş; “Sanayi Bakanımız 2015 yılı içerisinde 20 Milyon TL Ünye Organize Sanayi Bölgesi için tahsis etti. Organize Sanayi Bölgesinin yeni yerinde inşasına başlıyoruz. Yaklaşık 1500 dönümlük bir arazi bunun bir kısmının kamulaşması gerekiyor. Kamulaştırma gerektirmeyen yerde OSB inşaatına başlıyoruz.” dedi.

Kurtulmuş ayrıca, Yaz Konağında 350 dönümlük üniversiteye tahsis edilen araziye de dikkat çekerek, “Bunun çalışmalarına başlıyoruz. Ünye’ye 2 fakülte daha koyacağız. Böylelikle 3 fakülteyi Ünye’ye kazandırmış olacağız” diye konuştu.

Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Ünye Cumhuriyet Meydanı’nda Ak Parti Ünye İlçe Teşkilatı tarafından düzenlenen “Hedef 5’te 5 Mitingi”nde Ünyeli hemşerilerine seslendi.

Ak Parti Ünye ilçe Başkanı Arif Ergün; “9 Nisan’da Ünye’den başlattığımız seçim çalışmalarını son derece güzel ve keyifli bir şekilde yürüttük. Başbakan Yardımcımız Numan Kurtulmuş Ünye’nin evladıdır ve Ünye Başbakan Yardımcımızı bağrına bastı. Bu anlamda tüm Ünyelilere teşekkür ediyorum, Allah sizlerden razı oldu” dedi.

Konuşmasına “9 Nisan’da yine burada Cumhuriyet Meydanı’nda beraberdik. Ordu Milletvekili Adaylığımızın 7 Nisan’da ilan edilmesinden sonra ilk çalışmalarımıza buradan başladık, Fatsa, Altınordu’da devam ettik” diyen Başbakan Yardımcı Numan Kurtulmuş, “Yaklaşık 2 ay boyunca son derece güzel, keyifli bir seçim kampanyası yürüttük, şimdi son düzlükteyiz. Ordu’nun her yerinde bizleri bağrına basan, büyük bir hüsnü kabul gösteren bütün Ordulu hemşerilerime yürekten teşekkür ediyorum” dedi.

Kurtulmuş, iki aylık süre içerisinde başarılı bir kampanya sürecini geride bıraktıklarını vurguladı.

-CHP, MHP çalıştıkça AK Parti’nin oyları arttı –

Konuşmasında muhalefet partilerini eleştiren Kurtulmuş, CHP ve MHP’nin tek başına iktidardan hiç bahsetmediğini, HDP’nin barajı geçme hayalleriyle Ak Parti’nin milletvekili sayısını düşürme hesapları içinde olduğunu, muhalefetin bu hesaplarla da iktidar olma hayalleri kurduğunu söyleyerek şunları kaydetti:

“CHP ve MHP kendi iktidarları üzerine değil, HDP’nin barajı geçmesi üzerine bir seçim kampanyası yaptıkları için sağ olsunlar, bize destek oldular. CHP, MHP çalıştıkça AK Parti’nin oyları arttı. Seçim yasakları geliyor, cuma akşamı elimize son yaptırdığımız bir kampa geldi. Son anketler sonuçları geldi. Bu anket sonuçlarında hangi parti kazanıyor söylemeyeceğim, o yasak ama bunlar koro halinde koalisyon geliyor diyorlar ya hadi desene tek başına iktidara geleceğim. Millete sordular sadece %22’si koalisyon olsun diyorlar, geriye kalan %78 koalisyon olmasın, istemiyoruz diyor.  Milletin %70’i bu ülkeyi tek başına yönetsin diyor, bu oranın büyük bir kısmı da diyor ki bu ülkeyi AK Parti tek başına yönetsin diyor. Bunlar koalisyon dedikçe sağ olsunlar AK Parti’ye çalışıyorlar ve millet AK Parti etrafında toplanıyor.”

Ordu Giresun Havalimanını muhteşem şekilde açtıklarını ve uçakların iniş kalkış yaptığını söyleyen Kurtulmuş, “Ordu – Giresun Havalimanı için 10 sene evveli, bu hava limanı yapılamaz diyorlardı. Yapıldı mı? Evet. Ben konuşmamı yaparken gelen uçak yukarıda döndü alçaldı inişe geçti. Hava limanı 22 Mayıs’ta muhteşem bir şekilde açıldı, dediler ki bu hava limanı çalışmaz. Uçaklar geldi inmeye başladı, yok bunlar göstermelik, seçim yatırımı dediler. Uçaklar geliyor, gidiyor daha da gelip gidecek biz yaptıklarımızla yolumuza devam edeceğiz” dedi.

– Açılışları ve ülkeyi ileri götürecek projelerimizi yapıyoruz –

“7 Haziran Genel Seçimleri kampanyası sırasında açılış yapmaktan yoruldum” diyerek Ak Parti iktidarı ve temsilcilerinin önemli ve büyük yatırımlara imza attığına vurgu yapan Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş, Ünye’de açılışını yaptığı Devlet Hastanesi’ne ilişkin şunları söyledi:

“Yeni Ünye Devlet Hastanesi bazı polikliniklerinde hizmete başladı. Bazıları bunu konuşmaya başladı ve göstermelik açtılar demeye başladı. Bir hastanenin taşınması yavaş yavaş olacak ama en kısa zamanda Ordu-Ünye Devlet Hastanesi tamamıyla yeni yerine taşınacak. Ünye’de Yurtkur’un açılışını yaptık, 2 gün evvel Ordu’da Ordu Büyükşehir Belediyesi ile OSKİ’nin yapmış olduğu su tesisinin açılışını yaptık. Velhasıl biz her gün açılışlarımızı ve bu ülkeyi daha ileriye götürecek projelerimizi yapıyoruz. Allah’a çok şükür biz yaptıklarımızı gösteriyor ve yapacaklarımızı gösteriyoruz.”

– Ordu’ya 5 mega proje –

Ordu’da yapacakları ve açıkladıkları 5 mega projeyi Ünyelilerle paylaşan Başbakan Yardımcısı Ordu Milletvekili adayı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş, şunları söyledi:

“5’te 5 ile başlamıştık, başta 5’te 5’di. Önceden planladık hazırlıklarımızı yaptık, seçime 5 gün kala 5 tane proje açıklamak üzere kendimizi ayarladık. Biz Ordu’yu nasıl yukarı çıkarır, Karadeniz’i nasıl şahlandırırız onun hesaplarını yaptık. 5 tane mega projeyi Ordu’ya kazandıracağız. 4 gün kaldı, bu süre içerisinde herkesle bunları paylaşıp Ankara’ya bizi daha güçlü göndermelerini sağlamaya çalışacağız.

Bir Ordu rayında işler yolunda; Yine havalimanımızın açılmasıyla birlikte, Ordu trafiğinin birkaç yıl sonra nasıl yoğunlaşacağını görür gibiyiz, bunu ortadan kaldırmak için Ordu’nun ihtiyaçlarına cevap verecek şehir içi raylı sistemi yapıyoruz. Bu projenin fizibilitesini yaptık, inşallah 8 Haziran’da projeyi devreye alıyoruz.

İki; Başbakanımız Havalimanı açılışında da söyledi. Ankara, Samsun hızlı tren tamam, projesi yapıldı, bitti. Samsun’dan Bolaman’a kadar hızlı treni Başbakanımız taahhüt etti onunda fizibilitesi hazır. Ankara’dan hemşerimiz hızlı trene binecek 2 saat 45 dakika sonra Ünye istasyonunda hızlı trenden inecek.

Üç; Akkuş’tan başlayarak Mesudiye’ye kadar 6 tane yaylamızı teleferiklerle geçeceğiz. İsviçre, Avusturya Alplerinde ne varsa niye bizim Aybastı, Akkuş, Mesudiye’de neden olmasın. Herkes gelecek Dünya’nın en güzel yaylalarına gidecek, oraların doğal güzelliğini bozmayacağız ve bu güzelliği herkese açacağız. Yeşil yol projesiyle de inşallah entegreli bir şekilde Ordu’nun yaylaları şenlenecek.

Dördüncü proje; İnşallah Ordu’da Karadeniz’in en önemli konteynır limanlarından birisini açıyoruz. Bu konteynır limanları ile Dünya yollayacak Ordu dağıtacak, Dünya buraya gönderecek Ordu’dan Rusya, Ukrayna’ya Karadeniz’de kıyısı olan ülkelere gidecek. Artık şunu söyleyebilirim, Ordu’nun komşu sadece Samsun, Giresun değil Gürcistan, Rusya, Ukrayna ve Avrupa olacak.

Beşincisi ise; Karadeniz, Akdeniz otoyolu inşallah belirli bir şekilde tamamlanıyor. Birde o otoyolun Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayan tren yolu yapacağız.  Bazıları diyecek duyuyor gibiyim, yaptırmayız, olmaz derler. 125 yıl evvel Sivas Valisi Halil Rıfat Paşa neler yapmış, bu memleketi ne hale getirmiş, Karadeniz’i Akdeniz’e bağlamak istemiş böylece iki denizi 7 coğrafyayı birbirine bağlayarak bir Anadolu coğrafyası oluşturmaya çalışmış. O zamanın şartlarında bunu düşünüyorlar da 2015’in güçlü Türkiye’sinde bu projeyi niye yapmayalım? Yapacak ve Türkiye’yi birbirine bağlayacağız. Bu sadece ekonomik değil, sosyolojik bir proje olacak. Çözüm sürecine, GAP’a destek veren. GAP’taki insanlar üretecek, onların ürettikleri tarımsal ürünler bu yolla gelerek Ordu Limanından Dünya’ya dağıtılacak. Dünya’nın en büyük ihracatçılarından birisi Çin, getirecek mallarını İskenderun Limanı’ndan, Ordu Limanı’na ulaştırarak ve onları bütün Dünya’ya ulaştıracak.”

Aday olmadan önce de Ordu’nun sorunları ile ilgileniyordum

“Ben 2 aydır Milletvekili adayıyım, ancak Milletvekili adayı olmadan öncede, 20 yıl öncede Ünye’nin sorunları ile ilgilenmiş bir kardeşiniz, evladınızım” diyen memleketi Ünye’nin sorunlarını yakından takip ettiğini ve bu sorunların çözümü için ilgileneceğini vurgulayan Numan Kurtulmuş, Ünye için 7 çalışmayı şu şekilde sıraladı:

“Doçent’ken bir Ünye Kurultayı yapmış, Ünye’nin Ordu’nun sorunları ile ilgilenmiştim. İstanbul’dayken Ünyeli, Ordulu hemşerilerimin meseleleri ile ilgilenmeye çalıştık. İktidar da Başbakan Yardımcısı olmadan öncede bütün gücümüzle Ordu’nun meseleleri iler ilgilenmeye çalıştık.

Ünye Devlet Hastanesi en kısa zamanda tamamen hizmeti sürdürecek:

Ünye Devlet Hastanesi en kısa sürede Allah’ın izni ile yoğun bakımın, ameliyathanesine kadar hizmetini sürdürecek.

Ünye – Niksar Yolu 8 Haziran’da:

8 Haziran’dan sonra Ünye-Niksar Karayolunu en kısa zamanda tamamlıyoruz.

Ünye OSB inşaatına başlıyoruz:

Ünye’ye iki fakülte, üniversiteye tahsisli arazide çalışma:

Ünye’de bir İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi var. Ayrıca bunun yanına 2 fakülte daha koyacağız. Böylelikle 3 fakülteyi Ünye’ye kazandırmış olacağız. Bilindiği üzere Yaz Konağında 350 dönümlük bir arazi tahsis edildi. Bunun çalışmalarına başlıyoruz.

Kültür Merkezi çalışması:

Ünye’de bir Kültür Merkezinin çalışmasını gerçekleştireceğiz. Ünye Karadeniz’in önemli, kültürü yüksek, güçlü ilçelerinden biri, Ünye’de çağdaş, güzel her türlü etkinliği yapabileceğimiz bir Kültür Merkezine ihtiyacımız vardı.

Tabakhane Deresi ıslahı çalışmaları:

Tabakhane Deresinin ıslahı ile ilgili çalışmaları başlattık. 29 Mayıs tarihinde Tabakhane Dersi ıslahının ihalesi yapıldı. İnşallah en kısa zamanda tamamlanacak.

Küçük Sanayi Sitesi ve Kentsel Dönüşüm:

Küçük Sanayi Sitemizi taşıyoruz. Küçük Sanayi Sitesini güzel bir alana taşıyoruz, küçük sanayi sitesi alanını da Kentsel Dönüşüm çerçevesinde Ünye’nin vizyonuna yakışır güzel bir şehrin kurulmasını sağlayacağız.”

Mitinge Başbakan Yardımcısı Ak Parti Ordu 1. Sıra Milletvekili Adayı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş, Ak Parti Ordu Milletvekilleri Mustafa Hamarat ve İhsan Şener, Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, AK Parti Ünye İlçe Başkanı Arif Ergün, Milletvekili Adayları Oktay Çanak, Şakir Çoban, Çaybaşı Belediye Başkanı İsmet Yanık katıldı.