29 Mart 2024 Cum

AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDEN BİR İLK DAHA

Akkuş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen ve 17-20 Nisan tarihleri arasında yapılan Çanakkale gezisine ilçemizin değişik okullarında görev yapan toplam 45 öğretmen katıldı. Geziye katılan öğretmenler adına Akkuş Lisesi Edebiyat Öğretmeni Fatih ŞAVLIK ile Tarih öğretmeni Okan AYDOĞAN duygu ve düşüncelerini şöyle dile getirdiler.

Akkuş’ta görev yapan öğretmenler olarak,  Akkuş Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen Çanakkale gezisinde 45 öğretmen bir araya geldik. Cuma günü başlayan gezimiz üç gün sürdü. Yol boyunca fıkralar, türküler ve Çanakkale savaşlarına dair duygusal hikâyelerle dolu güzel bir zaman geçirdik. Sabah kahvaltımızı Lapseki Öğretmen evi ve ASO Müdürlüğü’nde yaptıktan sonra Çanakkale’ye geçtik. Cumartesi günü ilk durağımız Dünya’da aşkın en temiz yaşandığı Homeros’un ünlü İlyada ve Odessa’sına konu olan Antik Truva kenti idi. Geçmişten bu yana üst üste dokuz defa medeniyet kurulmuş olan bu kentte keyifli bir gezinti yaptık. Truva gezintisinin ardından Çanakkale şehir merkezinde önemli bir tarihi yapı olan Çimentepe Kalesini ve Nusret Mayın Gemisi’nin orijinali ile eşdeğer maketini gezdik. Burada havada çarpışan mermiler gibi  Çanakkale savaşına dair ilginç ayrıntılara rastladık ayrıca kahraman askerlerimizin savaşta donanım bakımından eksik olduğunu ama ruh bakımından ne kadar şuurlu olduklarını gördük ve ecdadımızla gururlandık. Sonra Çanakale’de şehir turu için dağıldık. Şehir gezintisinin en önemli durakları Çanakkale türküsüne de konu olan Aynalı Çarşı ve Çanakkale’nin eşsiz güzellikteki kordon boyu oldu. Ayrıca Meşhur Truva filminde kullanılan ve Türkiye’ye hediye edilen “Truva atı” görülmeye değerdi. Boğaz manzaralı Çanakkale Öğretmenevi ve ASO Müdürlüğü’nde yediğimiz akşam yemeği ile gün sona erdi. İkinci gün erkenden rehberimiz eşliğinde Ecebaat’a şehitlik turu için hareket ettik. Türk tarihi açısından bir dönüm noktası olan Çanakkale savaşlarının yaşandığı alanları ziyaret ettik. Sırası ile küçük dev adam Seyyid Onbaşı’nın 276 kiloluk topu sırtladığı mevzi, Seddülbahir ve Yahya Çavuşun 63 askeri ile binlerce İngiliz askerine geçit vermediği Ertuğrul koyu, Sargı yeri, Alçıtepe, Anzak koyu,  57.Alay Şehitliği ve Conk Bayırını gezdik.  Lapseki Öğretmen evi ve ASO Müdürlüğü’nde yediğimiz akşam yemeğinin ardından Akkuş’a dönüş için yola koyulduk. Sabah saat 06:00’da Kızılelma Belediye Başkanı İsa DEMİRCİ’nin kardeşi Ömer DEMİRCİ tarafından Ankara- Çankaya’da verilen sabah kahvaltısından sonra Akkuş’a devam ettik.  Bu gezimiz Akkuş’un çeşitli yerlerinde görev yapan öğretmen arkadaşların kaynaşması için ayrıca bir vesile oldu.

Hepimiz ortak duygularla, şüheda toprağında yatan binlerce kefensiz yatan şehitlerimize çok şey borçlu olduğumuzu, güneşin battığı yerden nasıl güneş gibi doğulduğunu gördük. Vatan sevgisinin evlat sevgisinden yâr sevgisinden ana baba sevgisinden her şeyden önce geldiğini gördük. Bütün gezimiz boyunca edindiğimiz ortak intiba şüphesiz şu anlamlı sözler idi.

Bu gezinin programını yapan Şube Müdürü Sedayi ALTUN’a, bizlere yardımcı olan Çanakkale EĞİTİM-BİR-SEN İl Başkanı ve Lapseki İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Numan YAŞAR’a, İş adamı Ömer DEMİRCİ’ye, Şoförümüz Ciğer’e ve gezi boyunca bizlere birlikte olan Genç Turizm Otobüs İşletmesi Akkuş Yönetim Kurulu Başkanı Adem DUMAN’a teşekkür ederiz.